8 ugers MBSR-mindfulness forløb

Mindfulness Norge Tanja

Oplever du en stresset hverdag, og mangler du ro og balance i dit liv?
8 ugers mindfulness/MBSR-forløbet er for alle, der gerne vil opleve mere nærvær, indre ro og glæde i en travl hverdag. Det er for dig som ønsker at skabe større overblik i hverdagen, eller oplever søvnproblemer, bekymring, smerter i kroppen.
Træning i mindful yoga og meditation, stresshåndtering og daglig nærværs træning, som vi kan overføre til alle livets gøremål. Vi vil træne i en mere bevidst tilgang og kærlig egenomsorg til dig selv og kroppen.
Oplever du en stresset hverdag, og mangler du ro og balance i dit liv?
Forløbet er for alle, der gerne vil opleve mere nærvær, indre ro og glæde i en travl hverdag og samtidig få en større robusthed i de situationer, hvor vi alle fra tid til anden oplever stressbelastning, og ønsker at skabe større overblik og klare tanker. Det kan også være til dig, der oplever søvnproblemer, uro, bekymring, angst eller smerter i kroppen.

MBSR er et 8 ugers videnskabeligt veldokumenteret øvelses- og træningsprogram, hvor vi mødes 1 gang om ugen (2,5 timer) og arbejder med mindfulness og meditationer som mentaltræning.
Programmet er udviklet til at se, forstå og håndtere signalerne på stress, bekymring og ubalance i livet. Du vil lærer dig selv bedre at kende og bliver mere bevidst om hvordan du har det, hvad du har brug for, så du får overblik og indre stilhed til at tage de rette beslutninger for dig.

Når vi træner i mindfulness meditation og nærværs øvelser, åbner der sig en verden i os selv, vi ikke normalt mærker, fordi vi ofte har skåret kontakten fra til vores krop og sanser. Der ligger ikke desto mindre uanede ressourcer og selvhelende kræfter i os selv, som vi gennem nærværs træning kan få adgang til. Vi vil træne i en mere bevidst tilgang og kærlig egenomsorg til dig selv og kroppen.
Det er et velstruktureret gruppeforløb som består af 8 ugers træning i mindful yoga, kropsskanning, åndedræts- og stilhedsmeditation, gående meditation, psykoedukation og stresshåndtering og daglig nærværs træning, som vi kan overføre til alle livets gøremål.
Man skal være indstillet på at lave dagligt hjemmeøvelser ca. 30-45 min. for at få det fulde udbytte af forløbet. Der vil blive udleveret adgang til lydfiler og skriftligt materiale.

Undervisningssted

RyYoga
Boeletvej 35
8680 Ry

Praktisk information

Hold nr:
22503
Første møde:
07.10.22 kl. 13:15
Sidste møde:
02.12.22 kl. 13:15
Mødegange:
8

Pris

Almen
DKK 1800,00
  • Fredag 07.10.22 kl. 13:15 - 15:52

    Sted: RyYoga
    Boeletvej 35

  • Fredag 14.10.22 kl. 13:15 - 15:52

    Sted: RyYoga
    Boeletvej 35

  • Fredag 28.10.22 kl. 13:15 - 15:52

    Sted: RyYoga
    Boeletvej 35

  • Fredag 04.11.22 kl. 13:15 - 15:52

    Sted: RyYoga
    Boeletvej 35

  • Fredag 11.11.22 kl. 13:15 - 15:52

    Sted: RyYoga
    Boeletvej 35

  • Fredag 18.11.22 kl. 13:15 - 15:52

    Sted: RyYoga
    Boeletvej 35

  • Fredag 25.11.22 kl. 13:15 - 15:52

    Sted: RyYoga
    Boeletvej 35

  • Fredag 02.12.22 kl. 13:15 - 15:52

    Sted: RyYoga
    Boeletvej 35

Tanja portrat

Tanja Krogh-Brandt

Mindfulness underviser

Tanja Krogh-Brandt er uddannet MBSR-mindfulness underviser fra Århus Universitet, Dansk Center for Mindfulness, i samarbejde med Brown University, USA, og underviser i det originale og evidensbaseret udgave af 8 ugers mindfulness forløb.
Tanja er indehaver af Mindful Vision, hvor hun udbyder mindfulness/MBSR via individuelle samtaler og hold til private og kommuner. Har undervist bl.a. sygemeldte borgere fra jobcenteret i Syddjurs kommune i mindfulness. Tanja arbejder også for en psykiater i Århus, med mindfulness og compassion tilbud. Hun har desuden 20 års erfaring som autoriseret ergoterapeut i sundhedssektoren. Hun har igennem mange år trænet, undervist og rådgivet mennesker med vidt forskellige mentale og fysiske udfordringer, som har stået i stressede livssituationer og
har haft brug for nye redskaber og indsigter til at genvinde styrken i eget liv.
ved MBSR-lærer/mindfulness underviser Tanja Krogh-Brandt. (MBSR = Mindfulness baseret stress reduktion)